Tuesday, August 17, 2010

ramadhan...

HASIL KEJE JAHIT.....HE3......
ROTI JOHN.....



RAMADHAN....

-
arini dah masuk hari ke 7 pose...da lama xupdate blog nie..mcm2 citer nak tulis tp busy sesangat(ye ker...hehehehe)...

-baju raya aku dah siap 3 pasang tu...jahit sndiri beb, bgga jap coz 1st time dlm hidup jahit baju sndiri...dlu aku xsuka mnjahit ni, cerewet (pd aku lar)...tp bila da start menjahit, cam best gak...siap hubby plak buhsan tgk aku asyik jhit jer...hahahahah...pape pun thn ni aku brjaya mnjimatkan duit husbnd dengan mnjhit baju sndiri...

-tarawih plak wat masa ni baru tggal sehari coz kitorang buka ngan kengkawan husbnd aku (kat kuala berang) so ms yg singkat n terkejar2 mmbuatkan kami trtgal tarawih ari tu....sebut pasal tarawih ni...aku cam nak bg peringatan utk aku gak ler (sbb aku trkena)...kat surau aku ni mak2 yg ada anak ni diorang suka bwk anak g surau, (tu bagus, sbg slh satu pembljaran kat budak2) tp yg mnjadi masalahnyer diorg letak anak2 diorang kat sblh dia...n kalo xsilap aku budak2 yg blm akhil baligh ni akan mnyebbkan putus lar saf smbhyg...so kat surau ni jd trend plak...nak tgur kang takut trasa ati or ckp aku ni memandai plak...so isu ni selalu aku merungut, yg jd mangsa husband aku ler, trpaksa dgr n aku plak slalu mngomel suh hsbnd ckp ler ngan tok imam or bilal surau nie, bukan apa sekurang2nya org yg xtau leh tau....

-pose thn ni, aku jd fulltimehousewife....so memasak tu dah jadi keutamaan, tp thn ni kami mkn nasi sahur jer...so masa sahur ni lauk mcm berbuka ler...daging masak merah la, sotong celup tpg la, kpala ikan kari n mcm2 ler, kiranya utk sahur tu aku akan sediakan 2 atau 3 jenis lauk, g pun hsband aku memang jns yg mkn sahur 'nasi'....tp buka kami cuma mkn kue2 ringan jer, maybe ada 3 jns juadah ler....n tahun ni aku wat roti john sndiri...heheheheh...sblm bulan ramadhan aku da test power utk jdkan roti john cam kdai n sdp ckit dari kdai...hehhehe(prasan....apa pun husbnd mkn n suka da cukup utk aku...), bukan per roti john skang jual hrga smpai 3 hinggit tp kdg2 xbest n daging sikit jer...kalo wat sndiri, sbgkus daging tu leh wat seminggu roti john.....tp kue yg lain2 tu aku bli jer, niat dhati memang nak wat...tp mmndangkan fridge kat umah ni kecik jer so xder tmpt nak ltak...(tu yg ble pndah umah nnti da request peti sejuk bsr byk...heheheheh)

-pakcik aku yg accdnt masih xsdr lg, baru dua ari lpas mak call kata dr. da tebuk perut pakcik spy pakcik leh mkn bubur nnti...n maybe pkcik akan blh balik xlama lagi, peralatan sume da prepare, cuma tggu makcik aku blajar camana nak jaga pakcik, (sedut kahak, bg susu, mkn n mcm2 lagi ler...) kami semua mndoakan agar pakcik sdr cepat..blh ckp mcm dulu, jalan2 mcm dulu....coz pakcik de only one adik mak n de only one anak lelaki yg wan (nenek) aku ada....(mak kan dua bradik jer...) sebut pasal ni memang membuat air mata ni bergenang....try to be empati..ya allah mga diberi ketabahan dan ksabaran buat kami...

-tahun ni aku raya umah mak aku..tapi rasanya raya ketiga kami dah balik tganu coz byk agenda kat tganu nie...(ank buah husbnd kawin, kwn aku tunang, n mcm2 knduri org trdekat dgn kami)....

-POSTING.....hmmm... sebut psl posting nie...aku cam mls nak pkir, kalo ada nnti kpm info ler....tp sbnarnya xsbr gak posting coz dah buhsan duk umah...dgr citer lpas raya tp aku pun tak tau btul ke x...apa pun TUNGGUUUUUU.........














No comments: