Sunday, September 14, 2008

1st post...

aku cam best jer tgk kengkawan wat blog..mula cam malas2 jer...pastu cam best plak..bleh kgsi2 cerita..
ramadhan kali nie aku rasa bermakna sgt..almaklumlar..last year ramadhan aku and hubby kat hospital...hubby 'denggi'..teruk sgt..sedih utk dikenang...dgn keadaan hubby yang terlantar and tak larat gler...aku sian tgk dier...air mata 'isteri' nie..tak tau nak cakap lar...

ari2 berdoa mga dipanjangkan umur 'hubby'....masa tu tuhan jer yg tau apa yang bermain kat fkiran nie...cam biasa lar of course -ve thinking...how can i describe....huhuhu...

kesimpulannya memang bahaya denggi nie..aku igt lagi...mula2 hubby demam..dua kali aku bawak g klinik biasa...ok kejap..demam balik..masuk kali ketiga..masa tu dari malam aku tak tido..pagi2 lpas subuh aku bgn mandikan dier and terus bwak g hospital besar(wad kecemasan) masa tu tak tpikir langsung denggi...tapi kene tahan wad jugak...

mula2 aku ingat biasa jer...makin hari makin teruk...
dier tak leh jalan lgsung coz xlarat and tak sedar, so terpaksa pkai p....,masuk hari ke 4, memang die truk sgt...plalet terlalu rendah..so terpaksa transfer platlet...air masuk paru2...husband start semput...can't breath...sian kan????nurse kat situ pun cakap doa byk2...kawan2 ramai yang datang...ada yg dtg tgk siap cakap kat aku 'mintak maaf byk2 ek kat zali'....(sedih gler...), rasa2nyer kalo blh tukar tempat tu aku nak tukar ngan hubby...

tiap2 malam aku baca yassin utk hubby moga diberi peluang and ruang utk aku berbakti...alhamdulillah masuk hari ke 7 or 8 dier start tnjuk tanda2 +ve...bersyukur yang tak terhingga...and aku pun start mintak kat doktor release kan hubby...finally on day 10, kami berjaya kuar..cuma kene dtg checkup plak...itu lar kisah ramadhan aku yg lepas...

that's y, ramadhan kali aku and hubby dah decide kitorang nak menghayati ramadhan kali nie sungguh2...and insyaallah moga dipanjangkan umur jumpa lagi for the next2 ramadhan...amin.

thanx utk sumer yg concern pasal kami...my parent yg dtg jauh2...and all my in law...time kasih yang tak terhingga...


No comments: