Sunday, September 21, 2008

nak g tak?

lama tak tulis...busy lar jugak...dekat2 raya nie sumer org nak repair phone, nak tukar phone...biasa lar...sok aku aku ada interview lar plak.kat jkm.post utk spm tapi dier nak degree and kontrak...aku memang tak prepare lgsung...almaklumlar.balik dari umah kul 7, buka pose and semayang pastu mandi siap nak g tarawih, balik tarawih masak utk sahur, basuh baju(kalo byk), lipat baju..kemas dapur(pas msk), wat akaun kedai..tup..tup..tup..bla,bla,bla...dah kul satu...tdo..sok bgn 4.30, sahur, kemas2...bla2222...dah kul 7, ni lar masa nak tdo...8.30 bgn siap nak g kdai..memang full lah...letih gler...semalam kitorang start bukak kedai sampai malam....kul 12 baru sampai umah...msk nasi lar plak..siap2 apa yg patut aku trus tdo...memang letih...

pasal interview sok...aku tak tau lar..i have no idea, nak g ke tak...dalam keadaan tak prepare...dah lar hubby nyer abg pengarah jkm tu...malu lar kalo ipar tak dapat jawab...ikut hati malas nak g..aku cam dah mals nak keje terikat dengan gomen@other private cmpany...

bisnes sendiri ni mamang lar agak penin ckit..alamaklumlar sumer kita kena wat, pantau, nilai, kira...sumer lar atas bahu kita...tapi nak cuti senang...rasa nak duit lebih keje lebih lar...sebenarnya cuti memang jarang...kedai kan...mana ada cuti...tapi time org start keje(lepas bercuti2)aku blh lar cuti(kedai still buka, ank buah jaga, sian diorang)...tapi cuti aku setahun banyak dihabiskan dengan cuti sambil 'buat keje'...contohnyer....dua@tiga bulan skali aku turun kl...sambil balik umah mak aku and jalan2 cari makan kitorang 'keje' gak...tapi bebas lar...aktiviti sendiri coz keje sendiri....

aku rasa aku g jugak sok kot...sekadar pergi untuk diinterview...ada rezei aku ada lar...yg pastinya tak sabar nak cuti raya, planning kitorang raya nie nak tutup one week...sian kat anak2 buah...lama tak cuti...kalo tahun nie income memberansangkan..kita dapat bonus raya ek...huhuh...so kene usaha lebih lar......

No comments: