Wednesday, September 24, 2008

ujian, dugaan, cabaran....

ari isnin (22/9) akhirnye aku g jugak interview...malam sebelum i.view tu aku ada prepare ckit2...bace2 apa yang patut....balik dari interview tu aku n hubby dikejutkan dgn satu berita (gembira dan sedih)...salah sorang anak buah(pkrja) aku, lelaki...dapat keje ngan gomen...(pejabat daerah), aku n hubby memang bersyukur coz anak buah aku nie ada diploma..so he deserve...tapi aku kehilangan seorang anak buah yang paling berdedikasi yang pernah aku kenal..memang honest nyer puji....dari hati aku n hubby....nama anak buah aku nie 'peja'...memang bagus...kalo aku nie company yang besar aku akan hire die n bg mcm2 benefit lebih dari gomen bagi....memang die choose aku...(hopefully), perkara yang aku pun tak tpkir, nak2 dekat2 raya...actually aku baru 2-3 bulan buka cawangan..n peja branch man. kat kedai baru... aku and hubby terkilan sgt mula2...tapi 2-3 hari nie kami blh lar trima kenyataan...mungkin ada hikmah diseblik sume nie...memang amat mencabar...coz aku rasa kedai aku dah ada satu team yang kukuh...and bisnes alhamdulillah lately...tiba2 datg ujian nie...memang berat...yang tak tau memang akan cakap 'boleh cari org lain'....tapi nak cari org yang betul2 kometed memang susah...

aku ingat lagi....dulu2 mula aku nak amik peja keje...aku n hubby pun risau jugak coz sebelum nie dua org aku amik(man) memang memberi bad ending pada kami...tapi he's good guy i ever met...peja macam adik pada aku n hubby...die keje sama2 cam aku n hubby..dtg awal...balik sama lewat cam aku...sedangkan die tak perlu nak komited sgt bukan kedai die...but he's different...senang belajar...aku boleh letak die kat mana2 situasi die boleh solve insyaallah...aku bukan nak kata die perfect tapi die memang sgt2 komited...

bayangkan dier keje setahun lebih dengan aku and aku menag tak kedekut dengan die coz die memng komited...kenaikan gaji die memang unpredictable....cuma aku tak byak benefit mcm gomen..siap die cakap ngan aku n hubby...kalo die keje kt kuala terengganu jer so die akan dtg kedai ptg (kira part time) terharu gak aku...

hubby aku wat byk program repair...and rasa2 nyer kat kuala trg nie kami agak glemer gak lar pasal prog. nie...dealer memang ramai (alhadulillah), dgn ada peja memg hubby sgt beruntung coz anak buah aku nie jenis cepat belajar...so now i have to take over...kiranya aku pun kene blajar gak lar...boleh ker?insyaalah...semalam hubby da start bagi task kat aku (yg senang jer lar) n alhamdulillah aku succees lar..huhuhu...

aku doa sgt moga aku dipertemukan dgn anak buah yang lain yang komited cam 'peja'...so peja da legend la....huhuhuhuhu....

No comments: